محل اتصال درب و پنجره در منازل چهارچوب نام دارد، در واقع مرکز اصلی اتصال درب ها ، چارچوب ها می باشند. به خاطر مقاومت و طول عمر بالای چهارچوب فلزی در مقایسه با سایر چارچوب ها، این پروفیل بسیار پرطرفدار و پرمصرف می باشد.

در این ویدیو، آنچه در این مطلب نوشته شده را به صورت خلاصه و در یک نگاه مشاهده می‌کنید. در صورت تمایل می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

با توجه به اینکه چهارچوب های فلزی غالبا در ساختمان ها مصرف دارند، علاوه بر طرح زیبایی و مقاومت آن، باید به نکات ایمنی آن نیز توجه داشت تا حتی الامکان از نفوذ بیگانگان به داخل ساختمان جلوگیری شود. یکی از پرمصرف‌ترین انواع آن، چهارچوب فلزی فرانسوی است.

چهارچوب فلزی پیش‌ساخته

در مقاله پیش رو قصد داریم به توضیحات بیشتری از قیمت پروفیل چهارچوب فرانسوی و ویژگی های آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

چهارچوب چیست

محور اصلی برای اتصال درب در ساختمان چهارچوب ها هستند. به تعبیری دیگر به محلی که درب در آن متصل می شود چارچوب گفته می شود.

در سال های گذشته غالبا از چارچوب های چوبی استفاده می کردند، اما با گذر زمان و به خاطر مشکلات چارچوب های چوبی و محاسن چهارچوب های فلزی، آن ها جایگزین چهارچوب های چوبی شدند.

به عنوان مثال مقاومت آن ها به نسبت نوع چوبی بسیار بالاتر است. همچنین امروزه چون بحث دکوراسیون داخلی مطرح بوده و توجه به زیباسازی منازل در اولویت قرار دارد، و چون چارچوب های فلزی قابلیت رنگ آمیزی دارند، آن ها طرفداران زیادی پیدا کرده و محبوبیت بالایی دارند.

انواع چهارچوب فلزی فرانسوی، چهارچوب مکزیکی، چارچوب ساده و چهارچوب رومی در مقاله مجزا با عنوان چهارچوب فلزی چیست، توضیح داده شده است.

چهارچوب فلزی چیست + انواع و 4 مورد از مزایای آن

در میان انواع چهارچوب ها، قاب فرانسوی و مکزیکی پرمصرف‌تر هستند که از بین این دو نیز فلزی فرانسوی پرکاربردتر است.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که چهارچوب ها از نظر طرح ظاهری و کاربرد با یکدیگر فرق دارند و برای خرید و انتخاب گزینه مورد نظر باید به محل نصب، قیمت و موارد مصرف آن ها توجه داشت.

چهارچوب فلزی فرانسوی چیست

پروفیل قاب فرانسوی در گروه پروفیل های باز قرار دارد. روش تولید چهارچوب فلزی فرانسوی به وسیله فرایند نورد گرم و با دستگاه رول فرمینگ انجام می شود. ضخامت تولیدی آن 2 تا 2.5 میلی متر بوده و در طول 6 متر تولید می شود.

روش نصب چهارچوب فرانسوی چیست؟

برای نصب چهارچوب فرانسوی در قدم اول لازم است بخش بالایی چهارچوب‌های دارای ارتفاع یکسان، کاملا تراز باشند. برای تراز کردن بخش بالایی چهارچوب‌ها یک خط در راهرو که محل جای گرفتن درب و چهارچوب است، رسم می‌شود. این خط بر مبنای کف یا سقف ساختمان کشیده می‌شود.

پس از این مرحله، در تمام قسمت‌هایی که چهارچوب در آن‌ها نصب می‌شود، علامت‌گذاری می‌گردد. لبه بالایی چهارچوب باید با خط تراز رسم شده در یک ارتفاع قرار گیرند. در نهایت پس از تعیین محل چهارچوب، جای شاخک‌های مربوط به چهارچوب تخلیه شده و چهارچوب در محل خود جای می‌گیرد.

سپس برای تراز کردن اقدام می‌شود. برای تراز کردن، در ابتدا تراز روی ضلع افقی قرار داده می‌شود. سر چهارچوب باید کاملا عمودی باشد و به جلو یا عقب تمایل نداشته باشد. پس از آن محل شاخک‌های چهارچوب با گچ تثبیت می‌گردد. چنان‌چه نصب چهارچوب در مناطق مرطوب انجام شود، لازم است پس از نصب چهارچوب، گچ در بخش‌هایی غیر از محل مربوط به شاخک مصرف شود و به کمک گوه، چهارچوب را به صورت موقتی در محل خود تثبیت می‌کنند. پس از آن محل شاخک به کمک ماسه و سیمان محکم می‌شوند.

لیست قیمت چهارچوب فرانسوی

در ادامه قیمت روز چهارچوب فلزی فرانسوی (درب و پنجره) را مشاهده می‌کنید. نرخ درج شده در جدول زیر، مربوط به درب کارخانه شاهین فلز سپاهان می‌باشد. در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید در ساعات کاری مجموعه از طریق شماره 03145273010 با کارشناس دفتر فروش کارخانه در تماس باشید.

بروزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

ردیف محصول وزنضخامتطول(متر)بارگیریواحدقیمت(ریال)
1چهارچوب فلزی فرانسوی 26 Kg2 mm6.6انبار شاهین فلزکیلوگرم455000
2چهارچوب فلزی فرانسوی 30 Kg2.5 mm6.6انبار شاهین فلزکیلوگرم448000

تفاوت چهارچوب فرانسوی و مکزیکی

تفاوت پروفیل فرانسوی با مکزیکی

در بیان تفاوت این دو نوع چهارچوب می توان به طراحی ظاهری، و شکل مقاطع آن ها اشاره داشت. فرق آن ها در عرض و ارتفاع خمکاری آن ها است. پروفیل مکزیکی خم زیادتری دارد و به همین علت وزن هر شاخه آن به طور تقریبی 15% از فرانسوی زیادتر است.

2 تفاوت چهارچوب فرانسوی و مکزیکی که باید بدانید

چهارچوب فلزی فرانسوی در طول 1 متر و ضخامت 2 میلی متر وزنی حدود 24 تا 25 کیلو گرم دارد درحالی که وزن پروفیل مکزیکی با همین طول و ضخامت به حدود 28 تا 29 کیلو گرم می رسد.

روش تولید و نحوه برش چهارچوب فرانسوی

ساخت پروفیل فلزی فرانسوی

این پروفیل با ورق سیاه تهیه می شود. برای تولید آن در قدم اول ورق سیاه خریداری شده را به کارخانه تولید قاب فرانسوی می فرستند.

در قدم بعدی با دستگاه های مخصوص نواربری، ورق را درابعاد و اندازه های دلخواه برش می زنند.

در مرحله بعد ورق به سمت دستگاه رول فرمینگ فرستاده می شود و در آن جا در مرحله رول فرمینگ به وسیله غلتک نورد سرد و با ایجاد فشار بر سطح ورق، شکل آن تغییر کرده و بعد از فرایند شکل دهی ورق به قاب فرانسوی تبدیل می شود. نهایتا به کمک دستگاه اسلیتر در اندازه‌های مشخص برشکاری می‌گردد.

کاربرد قاب فلزی فرانسوی

از چهارچوب فلزی فرانسوی اکثرا برای چهارچوب درب ورودی ساختمان و درهای داخل منازل و اتاق ها مصرف می شود.

موارد مصرف چهارچوب فلزی فرانسوی

ابعاد استاندارد چهارچوب فرانسوی

به طور معمول استاندارد چهارچوب فلزی فرانسوی 20 تا 25 میلی‌متر است. وزن درب چوبی و نوع لولا تاثیر بسیار زیادی در انتخاب چهار چوب فلزی خواهد گذاشت.

چهارچوب فلزی فرانسوی مورد استفاده برای درب‌های ضد سرقت از نوع فلزی به قطر ۲ میلی‌متر با رنگ کوره ای و رنگ الکترواستاتیک و کاملا مقاوم در سه طرح چهارچوب ساده، چهار چوب فلزی فرانسوی و چهار چوب مکزیکی به صورت تخت با روکش MDF طراحی و تولید می‌شوند. این چهارچوب‌ها با توجه به بودجه شما در دو قطر متفاوت ( ۱۴ سانتی‌متر) برای چهارچوب درب‌های داخلی و ( ۱۸ سانتی‌متر) برای درب‌های ضد سرقت تولید می‌گردد.

طول و عرض چهارچوب‌های ضد سرقت و چهارچوب های داخلی اتاق و سرویس در ۳ اندازه (۱۱۰-۱۱۵-۱۲۰) طول و ارتفاع ثابت ۲۲۰ سانتی‌متر و برای چهارچوب‌های تخت و ضدسرقت تمام MDF فقط با اندازه ۱۲۰*۲۲۰ سانتی‌متر و برای درب‌های داخلی در ابعاد۱۰۰*۲۱۰ سانتی‌متر تولید می‌شود.

سایز درب‌های ۱/۵ در ابعاد ۱۵۰*۲۲۰ و چهارچوب درب‌های دولنگه در ابعاد ۲۲۰*۲۲۰ سانتی‌متر طراحی و تولید می‌گردد. ضمنا برای سفارشات خاص ابعادی به جز موارد ذکر شده بالا قابل بررسی و تولید می‌باشد.

اندازه و ابعاد استاندارد چهارچوب فلزی فرانسوی برای اتاق خواب سایز 85 تا 95 سانتی‌متر است و برای سرویس از اندازه 70 تا 80 سانتی‌متر استفاده می‌شود.

قیمت ساخت چهارچوب فرانسوی متاثر از چه عواملی است؟

عوامل مختلفی در قیمت ساخت چهارچوب فرانسوی تاثیرگذار هستند که شامل هزینه نیروی کار، قطر فلز به کار رفته در پروفیل، سایز و ابعاد چهارچوب و … می‌باشد. قیمت روز پروفیل چهارچوب فرانسوی بر اساس معیارهایی همچون قیمت مواد اولیه، هزینه حمل و نقل و قیمت بازارهای داخلی و جهانی محاسبه می‌گردد.

تولید کننده پروفیل فرانسوی

یکی از برترین تولیدکنندگان انواع مختلف پروفیل مانند چهارچوب فلزی فرانسوی کارخانه شاهین فلز سپاهان می باشد. این شرکت با سابقه طولانی در زمینه تولید و توزیع آهن آلات در این زمینه خوش درخشیده است. از همراهان گرامی تقاضا داریم برای اطلاع از قیمت و موجودی انواع مقاطع فولادی با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

ویدئو خط تولید در کارخانه

در این ویدیو که از خط تولید در کارخانه شاهین فلز سپاهان تهیه شده، می‌توانید نحوه تولید پروفیل فرانسوی را مشاهده کنید.

جمع بندی

در این مطلب به تعریف چهارچوب، چهارچوب فلزی فرانسوی، تفاوت پروفیل فرانسوی با مکزیکی، نحوه تولید پروفیل فلزی فرانسوی پرداخته شده است. همانطور که ذکر کردیم پروفیل قاب فرانسوی در گروه پروفیل‌های باز قرار دارد، روش تولید آن به وسیله فرایند نورد گرم و با دستگاه رول فرمینگ انجام می‌شود. ضخامت تولیدی آن 2 تا 2.5 میلی متر بوده و در طول 6 متر تولید می‌شود.

منبع (Resource): Standard Framing for French Doors

سوالات متداول

چهارچوب چیست

محور اصلی برای اتصال درب در ساختمان چهارچوب ها هستند. به تعبیری دیگر به محلی که درب در آن متصل می شود چارچوب گفته می شود.

پروفیل فرانسوی چیست

پروفیل فرانسوی در گروه پروفیل های باز قرار دارد. روش تولید آن به وسیله فرایند نورد گرم و با دستگاه رول فرمینگ انجام می شود. ضخامت آن 2 تا 2.5 میلی متر بوده و در طول 6 متر تولید می شود.

مزایای مصرف چارچوب فلزی

قیمت مناسب، سادگی در نصب، دوام و عمر بالا، استقامت زیاد در مقابل آتش سوزی. توضیحات تکمیلی در متن مقاله.