گزارش روزانه بازار آهن

شـرکت شـاهین فلز سـپاهان دارای سـابقه طولانی در حوزه فروش محصولات فولادی می‌باشد. بر همین اساس، این مجموعه از توانایی قدرت تجزیه و تحلیل صحیح بـازار آهن در طول سال‌ها فعالیت خود برخوردار است.

ما در مجموعه شاهین فلز سپاهان به صورت روزانه، تحولات و نوسانات قیمت بازار آهن را با عنوان گزارش روزانه بازار آهن در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. برای اطلاع از روند بازار آهن امروز با ما همراه باشید.

گزارش و تحلیل بازار آهن امــروز چهارشنبه ۲۳ خردادمـاه؛ نوسانات قیمت مختلف محصولات فولادی در مبادی فروش آهن امــروز / بزرگترین و مجهزترین گمرک اختصاصی کشور در فولاد مبارکه افتتاح شد

امـروز، قیمت دلار در کانال ۵۸ هزار تومان در نوسان بود و در نهایت تا ساعت ۱۶ به ۵۸۹۵۰ تومان رسید. در بازار آهن امروز نیز در اکثر مبادی فروش آهن ثبات و در برخی، افزایش قیمت اعلام شد.
مرحله نخست بزرگ ترین و مجهزترین گمرک اختصاصی کشور با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجتمع فولاد مبارکه افتتاح شد.

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در آیین افتتاح این گمرک اختصاصی فولاد مبارکه با عنوان اینکه این طرح دومین و بزرگترین گمرک اختصاصی در کشور است، گفت: حجم صادرات و واردات این مجتمع عظیم صنعتی در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است و این گمرک به تسهیل فرایندهای تجاری و گمرکی این مجتمع صنعتی کمک فراوان خواهد کرد. 

سیداحسان خاندوزی با اشاره به لزوم بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و رقابت در بازارهای جهانی افزود:کاهش زمان ترخیص کالاها و دسترسی سریع‌تر به کالاهای راهبردی و اساسی از مهمترین اهداف گمرکات اختصاصی در کشور است.

وی با اعلام اینکه فولاد مبارکه به عنوان پنجمین صادرکننده بزرگ، بیستمین شرکت واردکنندگان کشور است، گفت: بیش از یک میلیارد دلار گردش تجاری فولاد مبارکه است که با انجام خدمات در حوزه صنعت فولاد و دستور کارهای راهبردی حاکمیت، نمونه و پیشرو بوده و الگوی تسهیلگری در حوزه صنعت کشور است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: این وزارتخانه آمادگی دارد تا در طرح‌های توسعه شرکت‌ها و تولیدکنندگان صنعت کشور به آنها یاری رساند و امیدواریم سودآوری و جذابیت فعالیت‌های اقتصادی تولیدی به سمت منافع ملت ایران بازگردد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه هم با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از ۱۰ هزار میلیارد هزینه شده است گفت: امروز سیلوی شماره یک و دو و ساختمان اداری این گمرکات به بهره برداری رسید. محمدیاسر طیب نیا افزود: تا پایان سال جاری سیلوی شماره ۳ و ۴ این گمرکات تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد. وی ادامه داد: این گمرکات در راستای کاهش هزینه‌ها اجرا شد که با کاهش هزینه‌های کانتینری سالانه بیش از ۳ هزار میلیارد ریال صرفه جویی ریالی برای این کارخانه بهمراه خواهد داشت. 

گمرک اختصاصی فولاد مبارکه از سال ۱۳۶۱ همزمان با راه‌اندازی این مجتمع با چارت سازمانی مصوب، فعالیت خود را آغاز کرد. فولاد مبارکه مواد اولیه بیش از سه هزار کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع لوله و پروفیل، نفت، گاز و پتروشیمی، خودرو، موتورهای الکتریکی، لوازم خانگی، فلزی سبک و سنگین، ساختمانی، غذایی، کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی و غیره را تامین می‌کند.

این شرکت هر سال بخشی از محصولات خود را در راستای ارتقای کیفیت، برآورده کردن نیاز ارزی و حضور در بازارهای جهانی آن صادر می‌کند و با توجه به اعتبار کسب شده در بازار جهانی، اکنون ظرفیت و اعتبار لازم برای صادرات محصول به بیش از ۳۸ کشور جهان را دارد.

نوسانات قیمت امروز محصولات فولادی در یک نگاه

🔼➖🔽 میلگرد کارخانه‌های مختلف سراسر کشور : قیمت میلگرد اکثر کارخانه ها در بازه 50 تا 1600 تومان افزایش و برخی ثابت و در بازه 100 تا 400 تومان کاهشی اعلام شد.

🔽 میلگرد ذوب آهن اصفهان درب کارخانه : 100 تا 200 تومان کاهش در برخی سایزها
🔽 میلگرد ذوب آهن اصفهان درب بنگاه : 100 تا 200 تومان کاهش در برخی سایزها

🔽 تیرآهن ذوب آهن اصفهان درب کارخانه : 200 تا 400 تومان کاهش در برخی سایزها
🔽 تیرآهن ذوب آهن اصفهان درب بنگاه : 50 تا 200 هزار تومان کاهش در برخی سایزها

➖ تیرآهن فایکو :بدون تغییر
➖ تیرآهن احرامیان یزد : بدون تغییر
➖ تیرآهن کوثراهواز :بدون تغییر
➖ تیرآهن هاش سبک :بدون تغییر
➖ تیرآهن هاش سنگین : بدون تغییر

🔽 قوطی در کارخانه اصفهان : 500 تا 700 تومان کاهش
🔽 قوطی تولید با ورق فولاد اهواز و گیلان : 200 تومان کاهش
🔽 قوطی با ورق فولاد مبارکه : 200 تومان کاهش
➖ قوطی مبلی : بدون تغییر
🔽 پروفیل درب و پنجره : 200 تا 400 تومان کاهش
➖ پروفیل زد : بدون تغییر
➖ پروفیل گالوانیزه : بدون تغییر
➖ پروفیل طرح دار : بدون تغییر

➖ لوله داربستی : بدون تغییر
➖ لوله گالوانیزه قزوین : بدون تغییر
➖ لوله مبلی : بدون تغییر
➖ لوله صنعتی درب کارخانه : بدون تغییر
➖ لوله گازی روکار : بدون تغییر
➖ لوله گازی توکار : بدون تغییر
➖ لوله گاز کچو : بدون تغییر
➖ لوله جدار چاه : بدون تغییر
➖ لوله صنعتی سپاهان : بدون تغییر
➖ لوله تست آب : بدون تغییر

➖ ورق سیاه فولاد مبارکه : بدون تغییر
➖ ورق سیاه فولاد سبا : بدون تغییر
➖ ورق سیاه فولاد کاویان : بدون تغییر
➖ ورق سیاه فولاد اکسین : بدون تغییر
➖ ورق رنگی فولاد مبارکه : بدون تغییر
➖ ورق رنگی هفت الماس : بدون تغییر
➖ ورق روغنی : بدون تغییر