یکی از روش‌های محافظتی در بسیاری از مکان‌های بزرگ و کوچک، به‌کارگیری و استفاده از فنس‌ها و یا توری‌ حصاری است. در دنیای امروز که امنیت حرف اول را می‌زند، توری‌های حصاری کمک بزرگی به فراهم آوردن این حفاظت می‌کنند.

اما این مرزبندی چگونه حاصل می‌شود؟ توری حصاری چه انواعی دارد؟ در مقاله پیش رو قصد داریم به پرسش‌های شما پاسخ دهیم، این محصول کاربردی را به شما معرفی کرده و به بررسی مزیت‌های استفاده از آن بپردازیم. با شاهین فلز سپاهان همراه شوید.

توری حصاری چیست؟

به طور کلی ، شبکه حصار با نام‌های توری حصاری، حصار پیوند زنجیره‌ای یا فنس به انگلیسی (chain link fence) شناخته می‌شود. فنس یا توری حصاری از انواع توری‌هایی فولادی می‌باشد و پایه تولید آن، سیم مفتولی است که شبکه‌های لوزی شکل دارد.

سیم‌های مفتول به شکل قلاب در هم بافته شده است و همین امر منجر به افزایش مقاومت فنس می‌گردد. توری‌ها با هدف ایجاد مرزبندی و محافظت از منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخلاف گذشته که فنس‌ها به علت مقاومت و استحکام پایین کاربرد زیادی نداشت، امروزه به علت تنوع در جنس فنس‌ها کاربرد آن‌ها گسترش یافته است. توری‌های حصاری در بعضی موارد، به همراه سیم‌های خاردار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بکارگیری فنس توری به همراه سیم خاردار

انواع توری حصاری از لحاظ جنس کدام است؟

توری‌های حصاری در انواع و جنس‌های متنوعی تولید می‌شوند که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت:

  • توری حصاری فولادی

این دسته از توری در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان نمی‌دهد. عمری در حدود 15 الی 20 سال داشته و در مناطقی استفاده می‌شود که رطوبت و احتمال زنگ‌زدگی وجود ندارد و یا پایین است.

  • توری حصاری گالوانیزه

توری گالوانیزه در برابر زنگ‌زدگی مقاومت بالایی دارد و به تناسب آن افزایش قیمت خواهد داشت. این توری علاوه بر آن‌که از ظاهری زیبا برخوردار است، بلکه سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف می‌باشد.

فنس توری گالوانیزه
  • توری حصاری PVC

روکش پی وی سی از مقاومت قابل توجهی برخوردار است و به مراتب هزینه بالاتری از دیگر انواع فنس دارد.

  • توری حصاری پلی اتیلن

فنس پلی اتیلن بیش‌تر جنبه فانتزی داشته و طول عمر پایینی دارد. از این توری برای حصارکشی موقت استفاده می‌شود.

انواع بافت توری فنس

امکان پیچیدن دو سر فنس به 3 حالت زیر وجود دارد:

  • دو سر قلاب
  • دو سر پیچ
  • یک سر قلاب و یک سر پیچ
توری چیست + انواع و 5 کاربرد توری فلزی

مشخصات فنی فنس توری به چه صورت است؟

برای تولید توری حصاری، به طور کلی از 2 روش دستی و ماشینی اتوماتیک استفاده می‌گردد. ارتفاع فنس مابین 0.5 تا 3 میلی‌متر است. وزن توری نیز متناسب با قطر مفتول و اندازه چشمه تغییر پیدا می‌کند. اندازه چشمه در حقیقت به خانه‌های لوزی شکل توری گفته می‌شود.

برای تولید فنس توری معمولا از فولاد گالوانیزه سرد و گرم استفاده می‌شود. گالوانیزه سرد مقاومت، کیفیت و قیمت پایین‌تری نسبت به گالوانیزه گرم دارد. در مقابل گالوانیزه گرم از استحکام بالایی برخوردار است.

کاربردهای توری حصاری چیست؟

فنس‌ها به علت مزیت‌های بسیاری که دارند، محبوبیت زیادی پیدا کرده و بسیار فراگیر شده‌اند. به عنوان مثال فنس‌کشی نسبت به دیوارکشی آسان‌تر است، سریع‌تر اتفاق می‌افتد و احتیاج به مراقبت یا نگهداری خاصی ندارد. علاوه بر این موارد قیمت این محصول نسبت به دیوارکشی بسیار پایین‌تر بوده و امکان استفاده از آن در اماکن مختلف وجود دارد. تمامی این موارد منجر به کاربرد گسترده فنس توری می‌شوند. مهم‌ترین کاربردهایی که می‌توان برای فنس‌ها نام برد، به شرح زیر است:

کاربرد توری حصاری
  • کاربرد در اطراف زندان‌ها و مکان‌های نظامی به دلایل امنیتی
  • استفاده از حصار بالای دیوار خانه‌ها برای افزایش امنیت
  • کاربرد در اطراف زمین‌های ورزشی، زمین‌های کشاورزی و غیره
  • کاربرد در اسکله‌ها
توری حصاری در اسکله

نکات خرید فنس توری چیست؟

برای آن‌که بتوان خرید مناسبی کرد، لازم است که در ابتدا نیاز خود را بررسی کنیم و خرید را متناسب با آن انجام دهیم. در ادامه نکاتی را خواهیم آورد که به شما در انتخاب محصول مناسب، کمک کند.

  1. جنس توری

در شرایط و محیط‌های مختلف آب و هوایی و باتوجه به کاربری مدنظر، لازم است به جنس محصول توجه لازم شود.

2. قطر مفتول

قطر توری حصاری غالبا مابین 2.2 الی 4 میلی‌متر می‌باشد. وزن و مقاومت تور متناسب با افزایش قطر، بیش‎تر می‌شود.

3. ارتفاع فنس

فنس‌ها در ارتفاعی مابین 50 سانتی‌متر تا 3 متر بسته به نیاز مشتری تولید و عرضه می‌شوند.

4. ابعاد چشمه

در توری‌ها ابعاد چشمه اکثرا 4، 5، 6 و 7 سانتی‌متر است. هرقدر اندازه چشمه کوچک‌تر باشد، وزن توری بیش‌تر و گران‌تر می‌شود. قابل توجه است که توری با ابعاد چشمه کوچک‌تر، استحکام و مقاومت بیش‌تری خواهد داشت.

قیمت فنس توری چگونه تعیین می‌شود؟

به طور معمول، قیمت این محصول بر اساس متر مربع محاسبه می‌شود. عواملی همچون جنس محصول، اندازه چشمه و قطر مفتول تاثیر مهمی بر قیمت تمام شده توری خواهند گذاشت.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی توری حصاری، انواع و کاربردهای آن پرداختیم. توری حصاری که با عنوان فنس توری نیز شناخته می‌شود، در انواع گالوانیزه، پی وی سی، پلی اتیلن و فولادی تولید می‌گردد. از توری حصاری برای ساخت حفاظ‌بندی و ایجاد امنیت استفاده می‌شود.

کارخانه شاهین فلز سپاهان از مراجع معتبر در عرضه انواع توری همچون توری حصاری می‌باشد. برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره، با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

قیمت فنس به چه عواملی بستگی دارد؟

عواملی همچون جنس محصول، اندازه چشمه و قطر مفتول تاثیر مهمی بر قیمت تمام شده توری خواهند گذاشت.

فنس الکتریکی و فنس چمنی چیست؟

این دو نفس از انواع پرکاربرد توری به حساب می‌آیند که محافظت خوبی ایجاد می‌کنند. در مقالات آینده به معرفی این دو فنس به صورت کامل خواهیم پرداخت.