از اقلام کوچک موجود در خانه گرفته تا محصولات بزرگ‌تر، ما همگی آن‌ها را با دقت و وسواس زیادی انتخاب می‌کنیم. چراکه جایگاه مهمی در زندگی و یا خانه ما دارند. تصور کنید کیفیت خرید این محصولات بر امنیت محل زندگی شما تاثیر می‌گذاشت!

در این صورت حساسیت و اهمیت چگونگی خرید آن چند برابر می‌شد. به همین روی قصد داریم در مقاله پیش رو، راهنمای خرید پروفیل، که یکی از مقاطع مهم در ساختمان‌سازی است را در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین تا انتهای مطلب با شاهین فلز سپاهان همراه شوید. قیمت پروفیل آهن را از لینک درج شده استعلام نمایید.

تعریف پروفیل

اگر تا به حال پروفیل‌ها را دیده باشید، متوجه یک نقطه اشتراک میان آن‌ها می‌شوید که این اشتراک ثبات مقطع آن‌ها است. به عبارتی پروفیل‌ها در هر متراژی تولید شوند، سطح مقطعی ثابت دارند. پروفیل در دسته‌بندی کلی به 2 نوع باز و بسته تقسیم می‌شود.

پروفیل‌های بسته مقطعی توخالی دارند و شامل انواع قوطی پروفیل، لوله فولادی و انواع پروفیل‌های درب و پنجره می‌شوند. پروفیل‌های باز دسته‌بندی متنوع‌تری دارند و شامل تیرآهن، پروفیل زد، آبرو، تی، فرانسوی، سی، مکزیکی و غیره می‌شوند. هر کدام از این پروفیل‌ها کاربری منحصر به خود را دارند.

پروفیل چیست و انواع آن + 5 مورد مصرف

چرا خرید پروفیل با کیفیت مهم است؟

پیش از این پروفیل و انواع آن را معرفی کردیم. این مقاطع در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال صنایع معماری، صنعت لوازم خانگی، ساخت ماشین آلات و غیره وابسته به وجود پروفیل‌های باز و بسته هستند. اما شاید بتوان این‌گونه اظهار نمود که عمده کاربرد این مقاطع در صنعت عمران است.

از ابتدای ساخت هر پروژه در اجرای فونداسیون و اسکلت ساختمان گرفته تا نماکاری یک سازه، همگی به کمک پروفیل‌های مختلف انجام می‌شود. پر واضح است که هر شخصی سعی در تامین امنیت محل سکونت خود دارد.

از آن‌جایی که کیفیت این مقاطع به طور مستقیم بر تامین امنیت سازه اثرگذار است، در ادامه راهنمای خرید پروفیل ها را به شما ارائه خواهیم کرد.

کاربرد انواع پروفیل در اسکلت سازه

راهنمای خرید پروفیل

پیش از این به علت اهمیت استفاده از مقاطع فولادی باکیفیت در ساختمان سازی پرداختیم. حال قصد داریم به ارائه راهنمای خرید پروفیل بپردازیم. درنظرگیری نکات زیر به هنگام خرید پروفیل، به دریافت محصول باکیفیت کمک می‌کند:

  1. توجه به مشخصات فنی پروفیل

مهم‌ترین شاخصه‌های فنی که لازم است هنگام خرید پروفیل به آن توجه داشت، شامل موارد زیر می‌شود:

  • ضخامت پروفیل

پروفیل‌های فولادی را از لحاظ ضخامت می‌توان به دو دسته بالای دو میلی‌متر و کم‌تر از 2 میلی‌متر تقسیم‌بندی نمود. هرچه ضخامت ورق مورد استفاده برای تولید پروفیل کمتر باشد، قیمت محصول بالاتر می‌رود. برای مثال قیمت پروفیل مبلی تولیدی با ورق‌های ضخامت پایین نسبت به پروفیل‌های ساختمانی بیشتر است؛ چراکه دقت در ساخت آن‌ها بالاتر است. بنابراین ضخامت پروفیل یکی از عوامل موثر بر قیمت نهایی می‌باشد.

  • وزن پروفیل

به دلیل تفاوت ضخامت ورق‌های مورد استفاده برای تولید پروفیل، ممکن است وزن پروفیل‌ها متفاوت باشد. این تفاوت وزن در تناژهای بالاتر ملموس‌تر می‌باشد. بنابراین ممکن است در ابعاد یکسان، به دلیل تفاوت ضخامت ورق، پروفیل‌ها وزن متفاوتی داشته باشند.

  • ابعاد پروفیل

تنها تعداد کمی از تولیدکنندگان، پروفیل را در ابعاد استاندارد تولید می‌نمایند و بسته به کاربرد، چنانچه حساسیتی در کاربرد موردنظر از لحاظ ابعاد وجود نداشته باشد، می‌توان پروفیل را از کارخانه‌هایی با دقت ابعادی پایین‌تر خریداری نمود.

  • کیفیت پروفیل

کیفیت پروفیل موردنظر به برند تولیدی و دقت ابعادی آن بستگی دارد. هرچه ورق اولیه مورد استفاده در ساخت پروفیل بهتر باشد، کیفیت نهایی محصول نیز بهبود می‌یابد. بنابراین چنانچه کیفیت برای شما اهمیت زیادی دارد، می‌توانید این محصول را از کارخانجاتی که از ورق فولاد مبارکه به عنوان ماده اولیه استفاده می‌نمایند، تهیه کنید.

  • جنس پروفیل

به غیر از پروفیل فولادی، جنس‌های مختلفی از این محصول اعم از گالوانیزه، پی وی سی، استیل و آلومینیوم در بازار موجود است. بهتر است با توجه به نیاز خود و اطلاع از کاربرد هریک از این محصولات بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

انواع پروفیل از لحاظ جنس

برای مثال یکی از پرکاربردترین محصولات، جنس آلومینیوم است که در دو نوع ساختمانی و صنعتی به ‌عنوان درب و پنجره و یا قطعات صنعتی استفاده می‌شود. مهم‌ترین تفاوت آن با نوع آهنی در میزان ذخیره‌‌سازی انرژی آن‌‌ها است.

میزان ذخیره‌سازی انرژی و صرفه‌جویی در مصرف، فاکتور کلیدی برای تمایز این دو مورد است و می‌توان از محصولات آلومینیومی در عوض محصولات آهنی استفاده کرد.

2. بررسی قیمت پروفیل و عوامل موثر بر آن

پس از مطمئن شدن در مورد چهار عامل بالا، در دومین قدم پیش از خرید پروفیل لازم است به بررسی قیمت این محصول در برندهای مختلف بپردازید.  همچنین عوامل متعددی بر قیمت نهایی این محصول موثر بوده و سبب نوسانات قیمت در بازه‌های زمانی مختلف می‌گردد. شناخت این عوامل به خریداران کمک می‌کند تا بتوانند بهترین زمان خرید پروفیل را انتخاب نمایند.

  • نوسانات ارز

در خیلی از موارد، تعدادی از مواد اولیه تولید داخل نیست و وارداتی می‌باشد. بنابراین قیمت آن با ارز جهانی محاسبه می‌شود. به همین علت و به جهت نوسان زیاد دلار در بازار، لازم است هنگام خریداری مقاطع فولادی، به بازار ارز و دلار توجه کافی شده و از هزینه‌های اضافه جلوگیری شود.

بررسی نوسانات ارز؛ نکته مهم در خرید پروفیل
  • قیمت مواد  اولیه

قیمت مواد اولیه از اصلی ترین عوامل موثر بر قیمت پروفیل آهن است. پروفیل‌ها از ورق‌ و آلیاژهای گوناگونی تولید می‌شوند. بنابراین جنس ورق‌ها تعیین‌کننده قیمت نهایی خواهند بود.

  • وجود یا عدم وجود واسطه در خرید

از دیگر عوامل مهمی که بر قیمت تمام شده پروفیل اثر می‌گذارد، واسطه در خرید است. طبیعی است که هر قدر واسطه بیش‌تری در خرید وجود داشته باشد، هزینه نهایی نیز بیش‌تر خواهد بود. به این ترتیب، با خرید از مراکز بدون واسطه، امکان کاهش هزینه‌ها وجود خواهد داشت.

  • کارخانه تولید کننده

از دیگر عوامل اثرگذار بر قیمت پروفیل، برند کارخانه تولید کننده است. از آن‌جایی که کارخانه‌های مختلف از مواد اولیه متفاوت و دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند، قیمت‌گذاری هر کدام از یک دیگر متفاوت است.

نحوه خرید مستقیم پروفیل از کارخانه + 5 مرحله
  • میزان عرضه و تقاضا

معمولا مصرف کنندگان در صورت پایین بودن قیمت محصول، مقادیر بیشتری از آن را تقاضا می‌کنند و در صورت بالا بودن قیمت، مقادیر کم‌تر. با این حال، زمانی که تقاضا برای یک محصول کش‌سان باشد، تغییرات کمی در قیمت، ممکن است منجر به تغییرات زیادی در مقدار تقاضا شود.

  • هزینه حمل و نقل

هزینه جابه‌جایی از دیگر عوامل موثر بر قیمت پروفیل آهن است. هرقدر مسیر بیش‌تر و طولانی‌تر باشد، هزینه نیز افزایش خواهد داشت. طبیعتا در حین جابه‌جایی امکان وقوع مشکلات آب و هوایی نیز وجود دارد که بر قیمت تمام شده، موثر خواهد بود.

3. خرید از تولید کننده پروفیل معتبر

امروزه کارخانجات متعددی در کشور به تولید قوطی و پروفیل‌های فولادی مشغول می‌باشند و همین امر تصمیم‌گیری در خصوص خرید پروفیل را کمی دشوار می‌نماید. در ادامه به معرفی یکی از برترین مراکز تولید آهن آلات می‌پردازیم.

خرید پروفیل از کارخانه شاهین فلز سپاهان

در کارخانه شاهین فلز سپاهان تولید و عرضه انواع مقاطع فولادی همچون پروفیل زد و آبرو و یا مقاطع بسته همچون قوطی و لوله با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت صورت می‌گیرد. قابل توجه است که ورق مصرفی در این کارخانه، ورق فولاد مبارکه می‌باشد.

کارخانه شاهین فلز سپاهان

به همین علت محصول نهایی از کیفیت قابل توجهی برخوردار است. تیم مجرب و متخصص شاهین فلز سپاهان، همواره پاسخگوی سوال و نیاز مشتریان می‌باشد. خریداران گرامی می‌توانند علاوه بر استعلام قیمت روزانه، مشاوره پیش از خرید پروفیل را نیز دریافت نمایند.

جمع بندی

پروفیل‌ها از مقاطع فولادی باکیفیت در صنعت هستند که در انواع باز و بسته به بازار عرضه می‌شوند. از آن‌جایی که تامین امنیت سازه وابسته به کیفیت اولیه مقاطع است، لازم است به هنگام خرید و دریافت این مقاطع، نکات خرید پروفیل را در نظر داشته باشیم.

منبع(Resource): 5 Things to Consider Before Buying Steel Products

سوالات متداول

در هنگام خرید پروفیل به چه نکاتی باید دقت نمود؟

درنظرگیری مشخصات فنی پروفیل، عوامل اثرگذار بر قیمت پروفیل و بررسی میان کارخانه های تولید کننده از نکات مهم خرید پروفیل است.

خرید پروفیل باکیفیت از کدام مراکز، امکان پذیر است؟

کارخانه شاهین فلز سپاهان از جمله مراکز معتبر در تولید و عرضه انواع پروفیل های فولادی است.