ساخت سوله از جمله عملیات مهندسی با ویژگی‌های خاص و متمایز است. سازه‌ای سبک، فوق العاده و کاربردی که در موارد زیاد و متنوعی فضای لازم برای اجرای عملیات صنعتی را مهیا می‌کند.

در این مورد نیز مانند هر سازه دیگر، نخستین تمرکز بر کیفیت و ساخت بهینه قرار داشته و تلاش می‌شود تا کار با روال علمی و بر اساس محاسبات فنی دقیق انجام گیرد.

اما در کنار این مورد، صرفه اقتصادی و کاهش هزینه ساخت سوله نیز مد نظر است. بنابراین لازم است در کنار توجه به اجرای دقیق و کیفی مراحل کار، از قیمت و حواشی آن نیز غافل نشویم!

در این نوشتار ضمن پرداختن به این موارد می‌خوانیم:

  • ساخت سوله و بهترین راه‌های کاهش هزینه‌ها
  • چگونه ضمن ساخت سوله ارزان، کیفیت بالای سوله را نیز در نظر داشته باشیم؟
  • نقش طراحی هوشمندانه سوله در کاهش هزینه ساخت سوله

با ما تا انتهای مطلب همراهی کنید.

آیا کاهش هزینه ساخت سوله امکان پذیر است؟

ساخت سوله با کمترین قیمت

شاید بسیاری از افراد، قیمت پایین را مترادف با کیفیت پایین بدانند! اما این در بسیاری موارد درست نیست و می‌توان با توجه به فاکتورها و روش‌های هوشمندانه، ضمن به‌دست آوردن بهترین کیفیت از مزیت صرفه‌جویی حداکثری نیز بهره‌مند شد.

توصیه می‌کنیم با وجود در نظر داشتن صرفه‌جویی و رعایت نکات اقتصادی در ساخت سوله، هرگز کیفیت کار را قربانی کاهش هزینه‌ها نکنید!

اما برای کاهش هزینه‌ ساخت سوله، لازم است در گام نخست نسبت به انتخاب سوله مناسب اقدام نماییم.

هزینه ساخت سوله در هر متر مربع + عوامل موثر در تعیین قیمت سوله

در ادامه مطلب در این مورد بیشتر با هم گفتگو می‌کنیم.

کدام سوله مناسب‌ترین گزینه است؟

برای رسیدن به پاسخ این پرسش بهتر است نوع کاربری مورد نظر از سوله را مشخص کنیم. تفاوت زیاد موجود بین انواع سوله و مصارف آنها به این مورد مربوط می‌شود.

کدام سوله مناسبترین گزینه است

بیشترین کاربردهای سوله‌ در موارد صنعتی است که نیازهای کارگاه‌ها و کارخانجات را تامین می‌کند. بسته به نوع استفاده و محیطی که ساخت سوله برای آن انجام می‌گیرد، هزینه‌های جانبی سوله متفاوت خواهد بود.

از جمله بسته به اینکه محل مورد نظر برای چه نوع کاربردی مورد استفاده قرار گیرد، شیوه ساخت آن و مصالح مورد استفاده در آن تفاوت خواهد داشت.

موضوع را با مثالی دنبال می‌کنیم:

سوله‌هایی که برای نگهداری کالا به‌عنوان انبار ساخته می‌شوند، به‌ویژه نمونه‌هایی که برای نگهداری اقلام سنگین انتخاب می‌شوند، نیازمند زیرسازی اصولی هستند. به‌نحوی که در اثر تحمل وزن این کالاها دچار آسیب نشده و کف آن‌ها فرونشست نکند.

از طرفی در بسیاری از این انبارها، خصوصا انبارهای نگهداری کالاها و ماشین ‌آلات صنعتی و نیز لوازمی که نیاز به جابجایی دارند، از جرثقیل‌های خاص سوله استفاده می‌شود.بدیهی است لحاظ کردن چنین مواردی، قیمت ساخت سوله را به‌طرز مشهودی بالاتر خواهد برد.

به‌علاوه نوع جرثقیل و وجود یا عدم وجود تجهیزات نصب برای قرارگیری آن در سوله نیز، موردی است که هزینه‌های ساخت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

لازم است برای کاهش هزینه‌های ساخت سوله، با در نظر گرفتن همه این موارد اقدام به انتخاب نمونه مورد نظر و سفارش ساخت نماییم.

در بخش بعدی شما را با فاکتورهای دیگر موثر در این مورد آشنا می‌کنیم.

ساخت سوله ارزان چگونه انجام می‌شود؟

طراحی هوشمندانه سوله و تاثیر شگرف آن در کاهش هزینه‌ها

هنگامی که تصمیم به ساخت یک سوله گرفته می‌شود، عوامل و افراد زیادی در مراحل انجام این تصمیم تاثیرگذار خواهند بود. از جمله طراح پروژه که اثر حیاتی در این مورد دارد.

بهتر است کار طراحی سوله خود را به افراد متخصص و کارآزموده در این رشته بسپارید تا ضمن کاهش اصولی هزینه‌ها، از کیفیت کار نیز اطمینان کافی داشته باشید.

در این مورد کافی است اصول و موارد کلیدی را به دقت رعایت نموده و در حاشیه آن، نسبت به انتخاب هوشمندانه سوله مناسب و حذف موارد غیرلازم اقدام نمایید. در این صورت موفق خواهید شد ضمن بهره‌مندی از سوله‌ای با صرفه اقتصادی و هزینه ساخت مناسب، از کیفیت بالا و ضمانت ساخت نیز برخوردار شوید.

محل احداث سوله: از آب و هوا تا زیرساخت

در ابتدا برای ساخت سوله ارزان لازم است به موقعیت مکانی سوله توجه داشت. این‌که سوله مورد نظر ما در چه مکانی ساخته می‌شود، تاثیر زیادی در هزینه‌های کاری ایجاد خواهد کرد.

نکته اول محل قرارگیری سوله و فاصله آن با کارخانه یا محل تولید کالایی است که باید در آن نگهداری شود. اگر از سوله به‌عنوان انبار کالا استفاده می‌شود، نزدیکی به محل تولید بدون شک تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه‌ها خواهد داشت.

به‌علاوه لازم است محل را از نظر زیرساخت و درجه سفتی خاک بستر بررسی کرده و مکانی با بهترین موقعیت را از این نظر انتخاب نماییم؛ زیرا در غیر این صورت، هزینه‌های زیرسازی کف بنا برای ساخت سوله نیز به مخارج ما افزوده خواهد شد.

همچنین انتخاب مکانی که کمتر در معرض وزش باد و بارش برف باشد، با کاهش هزینه‌هایی همراه است که بابت مقاوم‌سازی مضاعف سوله در برابر این بارها به ما تحمیل می‌شود.

برپاسازی سوله در حومه شهر و فضاهای بکر و خالی، با افزایش باد و عوامل جانبی همراه است که نیاز به مقاوم‌سازی داشته و به دنبال آن افزایش هزینه‌های ساخت را به‌دنبال خواهد داشت.

برای ساخت سوله نیاز به مشاوره دارید؟
۰۳۱۴۵۲۷۳۰۱۰

انتخاب سوله سبک یعنی صرفه‌جویی اصولی در هزینه‌ها

انتخاب سوله درست و صرفه جویی در هزینه

یکی از موارد بسیار مهم و تاثیرگذار در کاهش هزینه‌های ساخت سوله، انتخاب نوع آن از نظر سبک یا سنگین (سوله تیر ورقی) بودن است. از یک جهت نوع ساخت سوله و از جهت دیگر انتخاب سوله با ابعاد و ارتفاع مناسب بر این موضوع تاثیرگذار است.

سوله های خرپایی سبک، اصولا سازه‌هایی مدرن‌تر با مصالح مصرفی کمتر به‌ویژه آهن‌ آلات و فولاد کاربردی به شمار می‌آیند که در سال‌های اخیر در همه جای دنیا با استقبال زیادی روبرو شده‌اند.

در این سازه‌های سبک و مقاوم، وزن کلی سازه کاهش داشته و زمان نصب و مونتاژ نیز بسیار کمتر از نمونه‌های کلاسیک است. محاسبه و منظور کردن همه این موارد، کمک چشمگیری به کم کردن هزینه‌های ساخت سوله نموده و از بار مالی برنامه کم می‌کند.

سوله‌های یو بی ام و کاهش هزینه ساخت

هنگامی که ارزان‌ترین سوله را برای راه‌اندازی کار یا تولیدی در نظر داشته باشیم، UBM راه حلی مفید و موثر است. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که صرف ورق‌های نازک و کم‌هزینه و نصب آسان و فوری را می‌توان به‌عنوان دو مورد مهم از میان آنها نام برد.

اما پیش از انتخاب نهایی، لازم است به مزایا و معایب این نوع سوله و موارد استفاده‌ای که در نظر داریم، توجه کافی داشته باشیم. تنها در صورتی می‌توان این نوع سوله را برای مصارف مورد نظر به‌کار برد که علاوه بر کاهش هزینه ساخت، ویژگی‌های لازم برای راه‌اندازی اهداف مورد نظر از احداث سوله را نیز در خود داشته باشد.

سوله یو بی ام

جمع بندی

انتخاب همواره نقش مهمی در زندگی و پیشرفت کاری افراد داشته است. در مورد اجرای پروژه‌های ساخت سوله نیز، انتخاب بهینه نخستین گام برای موفقیت و رضایت از نتیجه کار محسوب می‌شود. از نوع سوله و کاربری آن تا ارتفاع دهانه و گنجایش سوله از عوامل تاثیرگذار در قیمت آن هستند. با انتخاب هر یک از این موارد و تغییرات آنها در کاهش قیمت تمام شده سوله موثر خواهد بود.

از طرفی توجه به زیرسازی فضای ساخت، میزان متریال مصرفی و انتخاب سوله سبک نیز در کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ ساخت سوله بسیار تاثیرگذار خواهد بود. انتخاب اقلیم مناسب برای ساخت و نیز کم کردن فاصله سوله تا مقصد کار نیز از دیگر عوامل موثر در کاهش هزینه‌ها هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

در کنار همه این فاکتورها، در هیچ حالتی نباید از کیفیت کاربردی سوله مورد نظر غافل شده یا مصارف مفید و حیاتی آن را از نظر دور کنیم. در غیراین صورت حتی با ساخت سوله ارزان، به‌دلیل دور افتادن از اهداف مورد نظر در مجموع متضرر خواهیم شد.

برای اولین بار در ایران

تولید پروفیل زد تا ارتفاع 32 و ضخامت 6

۰۳۱۴۵۲۷۳۰۱۰

منبع(Resource): How can I reduce the price of my commercial structure

سوالات متداول

عوامل موثر در انتخاب سوله

در انتخاب مناسب ترین نوع سوله عوامل زیادی دخیل هستند که باید به آن ها توجه داشت. مثلا بسته به نوع استفاده و محیطی که ساخت سوله برای آن انجام می‌گیرد، شیوه ساخت آن و مصالح مورد استفاده در آن تفاوت خواهد داشت.

آیا ساخت سوله ارزان امکان پذیر است ؟

ساخت سوله ارزان و کاهش هزینه ساخت سوله می‌تواند با درنظرگیری فاکتورها و روش‌های هوشمندانه، ضمن به‌دست آوردن بهترین کیفیت و صرفه‌جویی در قیمت صورت گیرد.